In ziua de astazi, retelele de socializare sunt platformele preferate de conectare, comunicare, invatare si descoperire a produselor si serviciilor. Cartea pe care ACT si Politon o propune, Retelele de socializare explicate, de Mark W. Schaefer, este impartita in patru sectiuni. Prima parte trateaza conceptele fundamentale ale modului in care functioneaza retelele de socializare in orice organizatie si pe orice platforma de socializare. A doua sectiune se ocupa de cele mai obisnuite cinci intrebari pe care probabil ca le primiti de la seful dumneavoastra, si va ofera suficiente resurse pentru a le raspunde. Cea de-a treia parte reprezinta un studiu de caz ce ilustreaza cum functioneaza efectiv aceste concepte. In partea finala a cartii, va este oferita o perspectiva clara asupra unora dintre principalele platforme de socializare, pentru a va familiariza cu acestea.
Cu ajutorul cartii de fata puteti descoperi tainele celor mai cunoscute retele de socializare: platforme dedicate blogurilor, Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Google+, YouTube, SlideShare, etc.
Obiectivul principal al marketingului este sa ajunga la consumatori in acele momente care le influenteaza comportamentul de achizitionare. Retelele de socializare par sa fie perfecte pentru acest rol. De asemenea, retelele de socializare sunt folosite din ce in ce mai mult de diverse companii pentru a recompensa si pentru a-si pastra vechii clienti.
Trebuie retinut ca nici un volum de munca, timp si dedicatie fata de marketing si retelele de socializare nu va functiona, daca nu v-ati inconjurat de oamenii care ar putea fi interesati de dumneavoastra si de ceea ce aveti de spus.
Retelele de socializare sunt un dar incredibil pentru afacerile de peste tot. Pentru prima oara in istorie, se pot crea relatii si se poate cladi incredere cu oameni de pretutindeni…prin vocea, prin perspectiva, prin experienta dumneavoastra. Singura modalitate de a face asta este prin dezvaluirea si eliberarea continutului dumneavoastra intr-un mod altruist si util.
Intr-o lume a comunicarilor de afaceri care este tot timpul conectata, in timp real, la nivel global, prioritatea este interactiunea umana ce duce la legaturi. Legaturile duc la constientizare, iar constientizarea duce la incredere. Increderea este catalizatorul suprem al beneficiilor de afaceri.
Pentru multi oameni, retelele de socializare inlocuiesc mass-media traditionala ca forma de educatie, distribuire de stiri, descoperire de produse si divertisment. Locul retelelor de socializare in aceasta noua piata combinata este sa ofere oamenilor provocari consecvente, mici, prin diferite forme de continut, pentru a declansa angajamentul si pentru a crea, cu timpul, loialitate.
Oamenii petrec timp pe retelele de socializare, pentru ca acestea reprezinta noua piata a orasului, acolo unde o opinie poate ajunge sa fie impartita cu mii de alti utilizatori.
Cum stiti daca afacerea dumneavoastra este potrivita pentru retelele de socializare? Ar trebui sa experimentati, sa va implicati complet sau doar sa va afisati, pur si simplu? Raspunsul incepe cu un exercitiu simplu, completand propozitia "numai noi…”. Numai noi…suntem cei mai mari, cei mai mici, cei mai rapizi, cei care au in fiecare zi cel mai mic pret. Aveti cele mai bune servicii, cea mai bogata experienta, cea mai mare gama de produse sau cea mai buna pozitionare?
Retelele de socializare sunt un canal de comunicare foarte rentabil. Majoritatea cercetarilor arata ca, din punct de vedere al multor masuratori traditionale, rezultatele sunt la fel de bune, sau chiar mai bune, decat cele ale publicitatii platite.
Una dintre cele mai intalnite temeri pe care cei care conduc afaceri le au in privinta retelelor de socializare, este legata de riscul de a-si expune compania criticii publice. Dar daca aveti produse de incredere si un serviciu cu clientii bun, probabil ca nu veti avea foarte multi oameni care sa va urasca. Un studiu pe care Mark W. Schaefer l-a realizat pentru o companie mare din industria ospitalitatii, arata ca doar 0,02% dintre comentariile de pe Facebook din domeniul lor de activitate erau negative.
Indiferent de nivelul de dezvoltare al companiei dumneavoastra, aveti nevoie de o politica a retelelor de socializare pentru a va proteja organizatia si angajatii. Este necesara o politica a felului in care compania dumneavoastra comunica cu lumea exterioara.
Iata cateva elemente esentiale care ar trebui sa fie incluse in politica dumneavoastra cu privire la retelele de socializare:
Cine poate participa in numele companiei? Cand? Unde?;
Aspecte juridice;
Cine detine conturile?;
Cine detine continutul?;
Ce pot face angajatii de acasa?;
Asteptari cu privire la conduita online;
Raspunderi si responsabilitati;
Exemple cu privire la ce ar putea fi considerat abuz din punctul de vedere al timpului petrecut pe retelele de socializare;
Politici de urmat in cazul aparitiei unei urgente cum ar fi o amenintare generata de retelele de socializare.
Mark W. Schaefer este blogger, orator, educator, consultant de afaceri si autor recunoscut la nivel mondial, care scrie pe blog la {grow} – unul dintre cele mai bune bloguri de marketing din lume. A lucrat in vanzari internationale, relatii publice si marketing timp de aproape 30 de ani, iar acum ofera servicii de consultanta in calitate de director executiv la compania Schaefer Marketing Solutions, cu sediul in SUA. Este specializat in traininguri pe tema retelelor de socializare, iar printre clientii sai se numara atat companii start-up, cat si branduri internationale precum IBM, Johnson&Johnson si guvernul Marii Britanii. Schaefer are studii superioare in marketing si dezvoltare organizationala si este un membru al consiliului profesoral pentru programul de studii universitare de la Universitatea Rutgers. Este autorul altor trei carti bestseller, "Return On Influence”(Beneficiul influentei), "Born to Blog”(Nascut pentru blogging) si "The Tao of Twitter”(Principiul Tao al Twitter-ului), cea mai vanduta carte din lume despre Twitter. Este printre cele mai recunoscute autoritati din lume in domeniul retelelor de socializare si a fost invitat special la multe conferinte din intreaga lume, inclusiv Saptamana Retelelor de Socializare de la Londra.
Scrie un review